Din învățătura Sfintei noastre Biserici celei dreptmăritoare aflăm următoarele: Taina Sf. Maslu se săvârșește pentru persoanele greu bolnave, boli greu de vindecat dar mai ales pentru bolile care nu au vindecare. Între aceste boli, părintele Cleopa numără și epilepsia. Această taină se poate săvârși în oricare zi, devreme ce oricând putem fi bolnavi, nu credem că este o zi în cursul anului în care să fie interdicție. Însă, dacă sunt posibilități, ne programăm în așa fel încât să săvârșim această taină miercuri, vineri sau în posturi. Și de la un preot contemporan știm că această taină se săvârșește o singură dată pentru un tip de boală la patul bolnavului, omul fiind atât de bolnav încât nu este transportabil, astfel că merg preoții la casa lui. Căci auzim citindu se la apostolul de la Sf. Maslu:” este cineva bolnav între voi să cheme preoții Bisericii și să se roage pentru el, ungându l cu untdelemn întru numele Domnului și rugăciunea credinței va mântui pe cel bolnav și Domnul îl va ridica, și de va fi făcut păcate se vor ierta lui”.
Despre preoți, vorbește la plural iar despre bolnav la singular zicând:” să se roage pentru el”. 3 elemente sunt definitorii la Sf. Maslu: rugăciunea preoților, untdelemnul sfințit și credința primitorului. ( Pr. Cleopa). Aceste elemente sunt indispensabile, definitorii și lucrează concomitent. La noi în biserici, se săvârșește Sf Maslu de obște. Din cauza mulțimii credincioșilor nu se poate săvârși ungerea cu untdelemn sfințit în mod repetat, la toate mădularele și în timp util, dar poate nici nu este necesar deoarece credem că mulți dintre acești credincioși sunt sănătoși trupește. Astfel se ajunge la o neconcordanță, la o superficialitate.
Sf. Maslu nu are un caracter preventiv, nu ne prezentăm la această taină, sănătoși fiind, cu scopul de a nu ne îmbolnăvi, căci zice lămurit la Apostol:” de este cineva bolnav între voi”, vorbește la timpul prezent. Este uluitor că și la Sf. Maslu de obște, persoanele bolnave primesc vindecare. Și la Taina Sf Maslu, prin Sf. Duh se dă harul vindecării. Este înfricoșător și totodată foarte primejdios să umblăm în neorânduială în fața lui Dumnezeu.
La Sf. Maslu se dă și iertare de păcate dar, atenție!, iertarea păcatelor celui bolnav nu a celui sănătos, căci zice clar:” de va fi făcut păcate, se vor ierta lui”, celui bolnav, căci despre el era cuvântul. Că este așa, aflăm și din Sf. Tradiție. Nicăieri la Sfinții dedemult, la marii sfinți, atunci când ne povățuiesc spre izbăvirea de patimi, nu fac referire la Sf. Maslu în mod imperativ, dar nici măcar în treacăt.
La Sf. Maslu se poate și muri. Eu personal cred că de aici a pornit toată neorânduiala. Sf. Maslu ne și responsabilizează, căci zice Mântuitorul Iisus Hristos:” iată, te ai făcut sănătos de acum să nu mai greșești ca să nu ți fie ție și mai rău”. Cu înfricoșare să primim aceste cuvinte ale Domnului.
Oare și despre suferințele cele trupești vorbește prorocul David când zice:” amorțit a gâtlejul meu, slăbit au ochii mei, oasele mele ca uscăciunea s au făcut, s au clătinat picioarele mele, înmulțitu s au durerile mele în inima mea”; căci auzim și răspunsul:” dreapta ta m a sprijinit, apucatu m ai de mâna mea cea dreaptă, izbăvitu m ai, Doamne, Dumnezeul adevărului”.
Prin Sf. Maslu, Dumnezeu ne dă vindecare și în măreția Sa, pune vindecarea pe seama noastră, mai mult, ne dă daruri nesperat de mari, căci zice:” credința ta te a mântuit, mergi în pace”, iar în altă Evanghelie:” fie ție cum voiești”.
Iertata sa fiu dar am vazut preoti mireni care fac sfatul maslu ptr orice ptr ajutor la proces ptr dezlegarea cununiilor ptr gasirea unui loc de munca inseamna ca facem pacate din nestiinta iar preotii care fac aceste slujbe nu explica nimic a cui este pacatul
2 comentarii
Din învățătura Sfintei noastre Biserici celei dreptmăritoare aflăm următoarele: Taina Sf. Maslu se săvârșește pentru persoanele greu bolnave, boli greu de vindecat dar mai ales pentru bolile care nu au vindecare. Între aceste boli, părintele Cleopa numără și epilepsia. Această taină se poate săvârși în oricare zi, devreme ce oricând putem fi bolnavi, nu credem că este o zi în cursul anului în care să fie interdicție. Însă, dacă sunt posibilități, ne programăm în așa fel încât să săvârșim această taină miercuri, vineri sau în posturi. Și de la un preot contemporan știm că această taină se săvârșește o singură dată pentru un tip de boală la patul bolnavului, omul fiind atât de bolnav încât nu este transportabil, astfel că merg preoții la casa lui. Căci auzim citindu se la apostolul de la Sf. Maslu:” este cineva bolnav între voi să cheme preoții Bisericii și să se roage pentru el, ungându l cu untdelemn întru numele Domnului și rugăciunea credinței va mântui pe cel bolnav și Domnul îl va ridica, și de va fi făcut păcate se vor ierta lui”.
Despre preoți, vorbește la plural iar despre bolnav la singular zicând:” să se roage pentru el”. 3 elemente sunt definitorii la Sf. Maslu: rugăciunea preoților, untdelemnul sfințit și credința primitorului. ( Pr. Cleopa). Aceste elemente sunt indispensabile, definitorii și lucrează concomitent. La noi în biserici, se săvârșește Sf Maslu de obște. Din cauza mulțimii credincioșilor nu se poate săvârși ungerea cu untdelemn sfințit în mod repetat, la toate mădularele și în timp util, dar poate nici nu este necesar deoarece credem că mulți dintre acești credincioși sunt sănătoși trupește. Astfel se ajunge la o neconcordanță, la o superficialitate.
Sf. Maslu nu are un caracter preventiv, nu ne prezentăm la această taină, sănătoși fiind, cu scopul de a nu ne îmbolnăvi, căci zice lămurit la Apostol:” de este cineva bolnav între voi”, vorbește la timpul prezent. Este uluitor că și la Sf. Maslu de obște, persoanele bolnave primesc vindecare. Și la Taina Sf Maslu, prin Sf. Duh se dă harul vindecării. Este înfricoșător și totodată foarte primejdios să umblăm în neorânduială în fața lui Dumnezeu.
La Sf. Maslu se dă și iertare de păcate dar, atenție!, iertarea păcatelor celui bolnav nu a celui sănătos, căci zice clar:” de va fi făcut păcate, se vor ierta lui”, celui bolnav, căci despre el era cuvântul. Că este așa, aflăm și din Sf. Tradiție. Nicăieri la Sfinții dedemult, la marii sfinți, atunci când ne povățuiesc spre izbăvirea de patimi, nu fac referire la Sf. Maslu în mod imperativ, dar nici măcar în treacăt.
La Sf. Maslu se poate și muri. Eu personal cred că de aici a pornit toată neorânduiala. Sf. Maslu ne și responsabilizează, căci zice Mântuitorul Iisus Hristos:” iată, te ai făcut sănătos de acum să nu mai greșești ca să nu ți fie ție și mai rău”. Cu înfricoșare să primim aceste cuvinte ale Domnului.
Oare și despre suferințele cele trupești vorbește prorocul David când zice:” amorțit a gâtlejul meu, slăbit au ochii mei, oasele mele ca uscăciunea s au făcut, s au clătinat picioarele mele, înmulțitu s au durerile mele în inima mea”; căci auzim și răspunsul:” dreapta ta m a sprijinit, apucatu m ai de mâna mea cea dreaptă, izbăvitu m ai, Doamne, Dumnezeul adevărului”.
Prin Sf. Maslu, Dumnezeu ne dă vindecare și în măreția Sa, pune vindecarea pe seama noastră, mai mult, ne dă daruri nesperat de mari, căci zice:” credința ta te a mântuit, mergi în pace”, iar în altă Evanghelie:” fie ție cum voiești”.
Iertata sa fiu dar am vazut preoti mireni care fac sfatul maslu ptr orice ptr ajutor la proces ptr dezlegarea cununiilor ptr gasirea unui loc de munca inseamna ca facem pacate din nestiinta iar preotii care fac aceste slujbe nu explica nimic a cui este pacatul